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研修@British Council, Toa Payoh, Dealing with Difficult People 2日目

Reading others' behavior

Behavioral typeを

  • action
  • process
  • people
  • ideas

に分類。人によって思考パターンは違いますねー。だからempathyが大切になってきますねー。

Empathyとは何か?

というグループトーク。Sympathyと混ぜて理解していた。

  • empathy: Understanding others' emotional states and Align behavior with others.
  • sympathy: feel sorry about others' states

また人によってobjective, ideology, territory, irrational hostilitiesも違って、それによって問題が発生しますねー。


だから、相手に対してpassiveにもaggressiveにもなりすぎない=Assertiveであることが大切になってきますという流れで。

Assertiveness

Assertive:
  • about Win-Win
  • about Choice
  • the middle ground between aggression and passivity
  • the ability to express yourself and your rights confidently without violating the rights of others
  • appropriately direct, open and honest communication which is self-enhancing and expressive.

相手の良いところをきちんと認めて、相手が自分に良いことをしてくれたときはちゃんとお礼を言って、素直に情報・状況を開示・シェアして、チクチクしたいやみはうまくあしらって、ダメなときはNOときちんと言う。落ち着いて、しかし言うべきことはちゃんと言う。

Negative feedback

言い回しフレーズテンプレ。

When you .......
I feel ......
In future, could you .....?

使用例
  • When you stand behind me, I feel uncomfortable. In future, could you please stand next to me?
  • When you put too much perfume I feel dizzy. In future, could you please reduce amount of perfume?
  • When you talk to me in hurry, I feel very nervous. In future, could you please speak slowly?